MOOC-kurser i akademiskt skrivande

Nu går det att anmäla sig till Lunds universitets MOOC-kurser i akademiskt skrivande!

Sara Santesson som är studierektor för journalistik, mediehistoria och retorik vid KOM har tillsammans med Susanne Pelger, docent i utbildningsvetenskap vid Naturvetenskapliga fakulteten, utvecklat kursen Akademiskt skrivande. Det är också dessa två som är ansvariga lärare. Kursen innehåller korta föreläsningar, övningar och mindre skrivuppgifter om bl.a. skrivprocessen, den akademiska genren, argumentation, textstruktur och språkriktighet.

På plattformen Coursera finns även kursen Writing in English at University tillgänglig.

Kurserna har även en Youtube-kanal med två playlists där alla videoföreläsningar ligger öppet och är fria att använda:

Ytterligare information finns på Lunds Universitets Biblioteks hemsida och det går även bra att kontakta Ebba Ruhe, som är kursansvarig.

Sidansvarig: michael.rubsamenkom.luse | 2021-08-13