lu.se

Hans forskning kommer förhoppningsvis att välkomnas av reklambranschen

2017-01-28

Nils Holmberg

Nils Holmberg

–Jag hoppas att min forskning kan leda till en upprensning av de värsta avarterna inom reklambranschen, säger medie- och kommunikationsvetaren Nils Holmberg.

Nils Holmberg disputerade den 9 december 2016 med avhandlingen: Effects of online advertising on children’s visual attention and task performance during free and goal-directed internet use : A media psychology approach to children’s website interaction and advert distraction.

Avhandlingen har uppmärksammats av åtskilliga medier och Nils egen förhoppning, att hans forskningsresultat ska kunna bidra till att ge beslutsfattare och näringsliv ett bättre underlag i arbetet med att göra den kommersiella webben mer användarvänlig för dess yngsta användargrupp, har alla förutsättningar att gå i uppfyllelse.

Senaste nyheterna

Årets KOM-mingel!
2017-08-08
ALLA höstens KOM-studenter, nya som gamla, är i år varmt välkomna till vår gemensamma ...

Forskning + humor = Humorkunskap!
2017-08-07
Ta med en lunchmacka och skratta dig till ny kunskap.

Den nakna sanningen om en blottande censur
2017-06-30
Vårterminen 2017 fick Johanna Ottosson och Charlee Petersson deras kandidatuppsats publicerad i ...

Graduation Class of 2017
2017-06-20
On June 5th the class of 2017 graduated from our MSc Programme in media and communication studies, ...

Ny bok från KOM: Sociala medier - vetenskapliga perspektiv
2017-06-20
Lärarna och forskarna vid KOM har under snart två års tid arbetat med en lärobok om sociala medier. ...

Fler nyheter