lu.se

Hans forskning kommer förhoppningsvis att välkomnas av reklambranschen

2017-01-28

Nils Holmberg

Nils Holmberg

–Jag hoppas att min forskning kan leda till en upprensning av de värsta avarterna inom reklambranschen, säger medie- och kommunikationsvetaren Nils Holmberg.

Nils Holmberg disputerade den 9 december 2016 med avhandlingen: Effects of online advertising on children’s visual attention and task performance during free and goal-directed internet use : A media psychology approach to children’s website interaction and advert distraction.

Avhandlingen har uppmärksammats av åtskilliga medier och Nils egen förhoppning, att hans forskningsresultat ska kunna bidra till att ge beslutsfattare och näringsliv ett bättre underlag i arbetet med att göra den kommersiella webben mer användarvänlig för dess yngsta användargrupp, har alla förutsättningar att gå i uppfyllelse.

Senaste nyheterna

Journaliststudenterna granskar id-kontrollerna
2017-04-28
Id-kontrollerna vid Öresundsbron har inneburit stora förändringar för pendlarna, företagen, ...

Underground digital audiences
2017-04-27
Media industries face the pressing problem of unmeasured digital viewers.

Framtid temat för årets Humanist- och teologdagar
2017-04-19
Vad betyder Harry Martinssons framtidsversion Aniara 2017? Hur kan man bena ut forntida mordfall ...

We want to welcome Dr. M.S Harikumar
2017-04-07
Since two years, the department of Communication and Media runs a fruitful collaboration between ...

Prisad DN-journalist med programmering som verktyg
2017-04-07
28 april gästar DN-journalisten Kristoffer Örstadius, belönad med Guldspaden 2013 och Stora ...

Fler nyheter