lu.se

Hans forskning kommer förhoppningsvis att välkomnas av reklambranschen

2017-01-28

Nils Holmberg

Nils Holmberg

–Jag hoppas att min forskning kan leda till en upprensning av de värsta avarterna inom reklambranschen, säger medie- och kommunikationsvetaren Nils Holmberg.

Nils Holmberg disputerade den 9 december 2016 med avhandlingen: Effects of online advertising on children’s visual attention and task performance during free and goal-directed internet use : A media psychology approach to children’s website interaction and advert distraction.

Avhandlingen har uppmärksammats av åtskilliga medier och Nils egen förhoppning, att hans forskningsresultat ska kunna bidra till att ge beslutsfattare och näringsliv ett bättre underlag i arbetet med att göra den kommersiella webben mer användarvänlig för dess yngsta användargrupp, har alla förutsättningar att gå i uppfyllelse.

Senaste nyheterna

Årets Humanist- och teologdagar blickar in i det okända
2018-04-11
”Okänd, ökänd, misskänd – förintelsen 1941-2018”, ”Turist bakom järnridån – en resa in i det ...

Vi gratulerar Tobias Olsson, KOM, Lunds universitet och Dino Viscovi, Linnéuniversitetet ...
2018-04-09
... som har belönats med 4 200 000 kronor av Kampradstiftelsen för projektet "Äldre i e-samhället: ...

Nya djurskyddslagen engagerar och väcker känslor
2018-04-05
Inte alls förvånande, säger Tobias Linné, som undervisar bland annat i kritiska djurstudier på KOM

Vi har en ny mötesplats på nätet
2018-04-05
Gå gärna med i vår nystartade Facebookgrupp!

Den kvinnliga rösträtten ska inte firas med en byst av en manlig statsminister
2018-04-03
Ulrika Holgersson, docent i historia och universitetslektor i mediehistoria på KOM vid Lunds ...

Fler nyheter