lu.se

Hans forskning kommer förhoppningsvis att välkomnas av reklambranschen

2017-01-28

Nils Holmberg

Nils Holmberg

–Jag hoppas att min forskning kan leda till en upprensning av de värsta avarterna inom reklambranschen, säger medie- och kommunikationsvetaren Nils Holmberg.

Nils Holmberg disputerade den 9 december 2016 med avhandlingen: Effects of online advertising on children’s visual attention and task performance during free and goal-directed internet use : A media psychology approach to children’s website interaction and advert distraction.

Avhandlingen har uppmärksammats av åtskilliga medier och Nils egen förhoppning, att hans forskningsresultat ska kunna bidra till att ge beslutsfattare och näringsliv ett bättre underlag i arbetet med att göra den kommersiella webben mer användarvänlig för dess yngsta användargrupp, har alla förutsättningar att gå i uppfyllelse.

Senaste nyheterna

Graduation Class of 2017
2017-06-20
On June 5th the class of 2017 graduated from our MSc Programme in media and communication studies, ...

Ny bok från KOM: Sociala medier - vetenskapliga perspektiv
2017-06-20
Lärarna och forskarna vid KOM har under snart två års tid arbetat med en lärobok om sociala medier. ...

Ännu en gång har vi den stora glädjen att få gratulera vår Joanna Doona
2017-06-20
Hon har nämligen tilldelats ett, så kallat, jubileumsstipendium från Wahlgrenska stiftelsen på 250 ...

GRATTIS JOANNA OCH CHARLIE!
2017-06-09
FSMKs avhandlingspris 2017 - första och andra plats!

Nya forskningsmedel till Mediehistoria
2017-06-02
Forskningsprojektet Transborder television. The Nordic countries and the GDR in the 1970s som leds ...

Fler nyheter