Person

Lecturer, Teaching Staff
- Rhetoric
- Department of Communication and Media
Director of First and Second Cycle Studies, Director of Studies
- Department of Communication and Media
Contact information
E-mail sara.santessonkom.luse
Phone +46 46 222 87 48
Room SOL:A135
Visiting address
Helgonabacken 12, Lund
Postal address
Box 117, 221 00 Lund
Internal post code 20
Sara Santesson, Director of studies for Journalism, Media History and Rhetoric.
I am a graduate in Language Consultancy and Bachelor of Arts, teaching rhetoric, text analysis and language proficiency. I am interested in students' development of writing skills. Other interests are the art of teaching rhetoric, i.e. how to create inspiring conditions for students developing their rhetorical skills, and popularized science, particularly the ability of science students to communicate their research to the general public.
Research
My profile in Lund University research portal
Books (1)
Editorships (1)
Book chapters (1)
Conference contributions (24)
- Santesson, S. (2022). Retoriken och det livslånga lärandet.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2018). Reflective writing in the curriculum : Opportunities and pedagogical challenges.
- Santesson, S., Hetherington, L., Josefsson, G., Lindstedt Cronberg, M., Nillasdotter, K., Smaragdi, M. & Wadsö-Lecaros, C. (2018). Studenters skrivande : Brister, förväntningar, ansvar. In Bergqvist Rydén, J. & Larsson, M. (Eds.) Om samverkan, mångfald och mellanmänskliga möten : Proceedings från Lunds universitets pedagogiska utvecklingskonferens 2017 (pp. 121-127). Avdelningen för högskolepedagogisk utveckling, Lunds universitet.
- Santesson, S., Josefsson, G., Lindstedt Cronberg, M., Nillasdotter, K., Smaragdi, M. & Wadsö-Lecaros, C. (2017). Studenters skrivande - brister, förväntningar, ansvar.
- Bergqvist Rydén, J., Mårtensson, K. & Santesson, S. (2016). Att formulera skriftliga betygskriterier: Bedömarkompetens och praxis på pränt.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2016). En MOOC om akademiskt skrivande - studentstöd och lärarresurs. 9:e Pedagogiska inspirationskonferensen, Proceedings 2016, 1-3.
- Santesson, S. & Sigrell, A. (2016). Imitatio som pedagogisk princip. In Maurits, A. & Mårtensson, K. (Eds.) Högskolepedagogik i humanistisk och teologisk utbildning : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2014 (pp. 13-23). Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet.
- Bergqvist, J., Mårtensson, K. & Santesson, S. (2015). Att införa skriftliga betygskriterier : en pedagogisk satsning vid Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2015). Möjligheter och utmaningar med ämnesintegrerad kommunikationsträning. [Host publication title missing]. Lund University.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2014). Kommunikationsträning i civilingenjörsprogrammen. 8:e pedagogiska inspirationskonfeensen. Lunds Universitet, Lunds Tekniska Högskola, Genombrottet.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2014). Kommunikationsträning med progression. [Publication information missing].
- Santesson, S. (2014). Bättre docentföreläsningar med Imitatio. [Publication information missing].
- Santesson, S. (2014). Kan vi - och bör vi - betygsätta retorisk färdighet?. [Publication information missing].
- Pelger, S. & Santesson, S. (2013). Naturvetarstudenter tränar sin kommunikativa kompetens.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2013). Science communication that facilitates subject understanding.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2013). The rhetorical task of popularizing science. Book of Abstracts. Department of Aeronautics, Imperial College, London, U.K..
- Santesson, S. (2013). Vad kan man när man kan skriva? Om metareflektioner som vägledning för lärare och studenter. In Lindberg-Sand, Å. (Eds.) Utvecklingskonferens 13 Proceedings : Att skriva för att leva, lära och lyckas (pp. 13-17). Lund University.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2012). Communication training that facilitates subject understanding. 7:e Pedagogiska Inspirationskonferensen 2012, 7:e Pedagogiska Inspirationskonferensen 2012, 7. Lund University.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2012). Skrivträning som fördjupar lärandet.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2011). Populärvetenskaplig skrivträning för ökad förståelse. [Host publication title missing]. Lund University.
- Pelger, S., Santesson, S. & Josefsson, G. (2010). Populärvetenskapligt skrivande som didaktiskt redskap.
- Pelger, S., Santesson, S. & Josefsson, G. (2010). Populärvetenskapligt skrivande som didaktiskt redskap.
- Pelger, S., Josefsson, G. & Santesson, S. (2009). Hur lär sig naturvetare kommunicera med icke-experter?. In Sonesson, A. & Amnér, G. (Eds.) Proceedings Utvecklingskonferens Lunds universitet 2009 (pp. 37-40). Lednings- och kompetensutveckling/CED.
- Santesson, S. & Thurén, C. (2009). Fler och bättre färdigheter. Exemplet praktisk retorik. In Sonesson, A. & Amnér, G. (Eds.) Proceedings Utvecklingskonferens Lunds universitet 2009 (pp. 32-36). Lednings- och kompetensutveckling/CED.
Reports (4)
- Pelger, S. & Santesson, S. (2017). Kompetensportfölj för dokumentation, reflektion och progression. Naturvetenskapliga fakulteten, Lunds universitet.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2015). Kommunikation i naturvetenskaplig utbildning. Lund University.
- Pelger, S. & Santesson, S. (2015). Så utvecklas teknologers kommunikativa kompetens – LTH-lärares erfarenheter av kommunikationsundervisning. Rapportserie från Engineering Education & Genombrottet. Lunds Tekniska Högskola.
- Pelger, S., Santesson, S. & Josefsson, G. (2009). Naturvetare skriver populärvetenskap. Lärande Lund, rapport. Lärande Lund.
Reviews (1)
Articles in specialist publications and popular press (1)
Newspaper articles (1)
Teaching

Lecturer, Teaching Staff
- Rhetoric
- Department of Communication and Media
Director of First and Second Cycle Studies, Director of Studies
- Department of Communication and Media
Contact information
E-mail sara.santessonkom.luse
Phone +46 46 222 87 48
Room SOL:A135
Visiting address
Helgonabacken 12, Lund
Postal address
Box 117, 221 00 Lund
Internal post code 20