Publikationer
Konferensbidrag (sida 1 av 3)
- Källström, L. (2022). The Girl and the Tree s : Tree Activism in German Newspaper.
- Källström, L. (2022). Visuality and Civic Imagination : El Lissitzky and the Russian Avant-Garde.
- Bruhn, T., Gustafsson, N., Dutceac Segesten, A. & Topp, E. A. (2021). Political polarization as a media narrative: the Swedish case, 2011-2020.
- Eriksson, A. (2021). Artiklar på wikipedia : Låt studenterna skriva på riktigt. Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020, 81-98. Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Hietanen, M. (2021). Pedagogiska utmaningar och lösningar under pandemin. I Santesson, S. & Mårtensson, K. (Red.) Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 (pp. 33-53). Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Hietanen, M. & Rimm, S. (2021). Argumentation Literacy as a Civic Literacy in Secondary Education.
- Hietanen, M. & Svedholm-Häkkinen, A. (2021). Övergång till distansarbete under COVID-19-pandemin våren 2020 : Utmaningar, möjligheter och frustration bland Sveriges universitetslärare.
- Källström, L. (2021). Pippi out of the frame : Ekphrasis and the moment of entanglement.
- Sigrell, A. (2021). Retoriska övningar för demokrati.
- Bruhn, T. (2020). Experience and the learning public.
- Eriksson, A. (2020). Writing and teaching a contemporary progymnasmata textbook. I Chiron, P. & Sans, B. (Red.) Etudes de Littérature Ancienne, Les Progymnasmata en pratique, de l'Antiquité à nos jours : =practicing the Progymnasmata, from ancient times to present days (pp. 341-355), 27. Editions Rue d'Ulm.
- Källström, L. (2020). In My Flowering Garden : Nordic picture books in the era of student occupation 1968.
- Källström, L. (2020). Pippi as Bullfighter : Illustrations as Medialized Spectacles.
- Sigrell, A. (2020). Att tala är silver att tiga är guld : Om lyssnandet som central kompetens.
- Sigrell, A. (2020). Retoriska övningar för etik och demokrati.
- Sigrell, A. (2020). Rhetorica rediviva : rhetoric in the Swedish educational system.
- Bruhn, T. (2019). Shaping a pluralistic community : Ambiguous epideichtic rhetoric facilitating cooperation.
- Bruhn, T. (2019). Vad betyder ett K? : Konflikterna när Vänsterpartiet kommunisterna blev Vänsterpartiet 1990.
- Doona, J. & Bruhn, T. (2019). “Do you realize what you have done @svtnyheter – public service?” The SKOLKO scandal as media mixing.
- Doona, J. & Bruhn, T. (2019). “No fun with a political public service” The SKOLKO controversy and public service satire.
- Eriksson, A. (2018). Apocalyptic argumentation: Trump and ISIS.
- Sigrell, A. (2018). Retorik och skolans demokratiska uppdrag.
- Bruhn, T. (2017). Ett personabegrepp för den sammansatta publiken.
- Eriksson, A. (2017). Att vädja till sinnena.
- Eriksson, A. (2017). Inventing topoi in the progymnasmata: : Kefalaion as the organon of rhetoric.